همانطور که اشاره کردیم، هونگچی H5 در سال 2017 معرفی شد ولی با مدل 2018 به بازار چین آمد. تولید نسل اول این خودرو، تا سال 2022 ادامه داشت تا اینکه نوبت به نسل دومش رسید. یکی از هیجان انگیزترین نکتهها درباره هونگچی H5 این است که فاو، آنرا با پلتفرم مزدا 6 نسل سوم (اتاق GL) ساخته و به همین دلیل است که برخی رسانههای آسیایی، کیفیتش را با محصولات ژاپنیها مقایسه میکنند.
نسل دوم هونگچی H5 در سال 2022 معرفی شد ولی با مدل 2023 تحویل خریداران چینی شد. این نسل نیز همچون گذشته، از پلتفرم مزدا بهره برده اما ظاهر لوکس و شیک خود را از هونگچی H9 که پرچمدار سدانهای این شرکت است، قرض گرفته.
نسل اول هونگچی H5 در ابتدا فقط با موتور 1.8 لیتری توربو عرضه میشد تا اینکه در سال 2020، برای اولینبار از موتور 1.5 لیتری توربو برای این خودرو استفاده شد.
در نسل دوم هونگچی نیز همچنان موتورهای 1.5 لیتری و 1.8 لیتری را میبینیم اما علاوه بر این دو موتور، شاهد اضافهشدن موتور حجیمتر و قویتر 2.0 لیتری نیز هستیم. در جدول زیر، تفاوت موتورهای هونگچی H5 نسل دوم را مشاهده میکنید.
کد موتور | CA4GB15TD-30 | CA4GC18TD-30 | CA4GC20TD-33 |
---|---|---|---|
نوع موتور | 1.5 لیتری توربو | 1.8 لیتری توربو | 2.0 لیتری توربو |
قدرت | 167 اسب بخار | 194 اسب بخار | 222 اسب بخار |
گشتاور | 258 نیوتن متر | 320 نیوتن متر | 340 نیوتن متر |
مصرف | 6.2 لیتر | 6.4 لیتر | 6.4 لیتر |
شتاب | 9.5 ثانیه | 7.8 ثانیه | 7.8 ثانیه |
سرعت | 215 کیلومتربرساعت | 220 کیلومتربرساعت | 230 کیلومتربرساعت |
گیربکس | 7 دنده DCT | 8 دنده AT | 8 دنده AT |
*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.
جالب است بدانید موتور 1.5 لیتری هونگچی H5، همان موتوری است که روی بستیون T77 پرو نیز نصب شده است. ضمن اینکه موتور 1.5 لیتری این خودرو را میتوان با سیستم هیبرید ملایم 48 ولتی به همراه گیربکس CVT نیز سفارش داد. این تیپ از خودروی هونگیچ H5 که با پسوند HEV آنرا میشناسند، میتواند حدود 190 اسببخار به همراه 280 نیوتنمتر را تولید کند.
اما برای بازار ایران، هونگچی از همان موتور 2 لیتری توربوشارژ و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بهره برده است.
source