زینچنکو: اگر به خدمت فراخوانده شوم، به جنگ با روسیه می‌روم

طرفداری | به دستور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین سن مشمولیت در این کشور از 27 سال به 25 سال کاهش یافت. این اقدام در راستای افزایش توان جنگی اوکراین در نبرد با روسیه انجام شده است. 

به گزارش BBC، الکساندر زینچنکو، فولبک اوکراینی آرسنال مصاحبه ای انجام داد و در مورد این اتفاق صحبت کرد. از زینچنکو پرسیده شد که اگر به خدمت فراخوانده شود، آیا به خط مقدم می رود یا نه. او گفت که حاضر است فوتبال و زندگی خودش در لندن را رها کند و برای کشورش بجنگد. زینچنکو که تا حالا حدود 1 میلیون پوند به اوکراین کمک کرده است در این خصوص گفت:

پاسخ من واضح است. درک این وضعیت دشوار است. ما همین چند وقت پیش با هم به یک مدرسه می رفتیم، تو حیاط یا زمین فوتبال بازی می‌کردیم، و حالا آنها (دوستانش) باید از کشورمان دفاع کنند. صادقانه بگویم، پذیرفتن این وضعیت اصلا آسان نیست، اما حقیقت همین است. ما نمی‌توانیم تسلیم شویم. اوکراین سپر اروپا است و ما ملت سرسختی هستیم. 

 زینچنکو فوتبال خودش را در روسیه شروع کرده و از او سوال شد که آیا هنوز با هم تیمی های سابقش در ارتباط است یا خیر. 

از زمان حمله فقط چند نفر برای من پیام فرستادند، اما آنها را هم درک می‌کنم چون مسئول این جنگ نیستند. حتی نمی توانم آنها را تشویق کنم که بیرون بروند و علیه جنگ شعار اعتراضی سر بدهند چون ممکن است به خاطر این کار زندانی شوند. مردم اوکراین و روسیه قبلا یکدیگر را برادر و خواهر صدا می کردند. اما هرگز فراموش نمی‌کنیم که با ما، با مردم ما چه کرده‌اند.

source