طرفداری | رئال مادرید با قراردادهای اسپانسرینگ لباس و پیراهن خود به ارزش بیش از 200 میلیون یورو، باارزشترین قراردادها را در دنیای فوتبال به خود اختصاص داده است.
رئال مادرید یکی از مشهورترین و پرافتخارترین باشگاههای فوتبال در جهان است و به دلیل جذابیت جهانی و سابقه درخشان خود جای تعجب ندارد که این باشگاه اسپانیایی با شرکای خود، ارزشمندترین اسپانسرینگها را دارد. رئال مادرید از نظر درآمد حاصل از مشارکتها و معاملات، به طور قابل توجهی بیشتر از بارسلونا درآمد کسب میکند.
205 میلیون یورو از آدیداس، امارات و HP
جذابیت ماندگار رئال مادرید در داخل و خارج از زمین، طیف وسیعی از مشارکتهای سودآور را در طول سالها به خود جلب کرده است. در حال حاضر، رئال مادرید با مجموع 205 میلیون یورو در سال، بیشترین درآمد را از قراردادهای اسپانسری در بین تمام باشگاههای فوتبال جهان کسب میکند. این مبلغ شامل دو قرارداد اصلی اسپانسری میشود:
همکاری دیرینه آنها با امارات، یکی از این قراردادهای باارزش رئال مادرید است. رئال مادرید از سال 2013 با شرکت هواپیمایی امارات، مستقر در دبی، قرارداد دارد. این قرارداد 10 ساله که تا سال 2026 اعتبار دارد، سالانه 70 میلیون یورو برای رئال مادرید به ارمغان میآورد.
به همین ترتیب، مشارکت آنها با آدیداس به ارزش 120 میلیون یورو در سال، دلیل دیگری است که این باشگاه ترازنامههای قوی خود را حفظ کرده است. رئال مادرید از سال 2010 با شرکت آدیداس، غول آلمانی پوشاک ورزشی، قرارداد دارد. این قرارداد 10 ساله که تا سال 2028 اعتبار دارد، سالانه 120 میلیون یورو برای رئال مادرید به ارمغان میآورد.
اضافه شدن HP به سبد اسپانسرینگ رئال مادرید، جایگاه آنها را به عنوان شریکی مطلوب برای برندهای جهانی تثبیت میکند. رئال مادرید در سال 2024 با شرکت HP، غول فناوری آمریکایی، قرارداد اسپانسری آستین را امضا کرد. این قرارداد 3 ساله که تا سال 2027 اعتبار دارد، سالانه 15 میلیون یورو برای رئال مادرید به ارمغان میآورد.
مقایسه درآمد اسپانسری لباس و پیراهن رئال مادرید و بارسلونا
مقایسه با بارسلونا
رئال مادرید از نظر درآمد حاصل از مشارکتها و برند، از بارسلونا جلوتر است. قرارداد 120 میلیون یورویی آنها با آدیداس به طور قابل توجهی بزرگتر از قرارداد فعلی 105 میلیون یورویی بارسلونا با نایکی است. با این حال، بارسلونا در حال مذاکره با نایکی در مورد یک قرارداد جدید است که میتواند درآمد کاتالانها را به طور قابل توجهی بیشتر از ارزش فعلی کند.
بارسا فقط 57.5 میلیون یورو از اسپاتیفای در مقایسه با 70 میلیون یورو در سال که توسط امارات پرداخت میشود، درآمد کسب میکند. بارسا همچنین فقط 8 میلیون یورو از اسپانسر آستین خود Ambilight TV دریافت میکند، هرچند این رقم در سال دوم به 10 میلیون یورو افزایش خواهد یافت.
اگر بخواهیم این دو باشگاه را در سه بخش مربوطه مقایسه کنیم درآمد رئال مادرید به 205 و بارسلونا به بیش از 170 میلیون یورو میرسد. البته بارسلونا همانطور که گفته شد در حال مذاکره با نایکی است تا بتواند درآمد اسپانسری خود را افزایش دهد و موازی با آن مذاکراتی هم با پوما داشته است.
source