واکنش سرمربی و کاپیتان فرانسه به هم‌گروهی با ایران در جام جهانی؛ ذاتا اینطور هستند!

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان با تیم های ملی فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه شده است. تیم‌هایی که تجربه و سابقه زیادی در فوتسال دنیا ندارند اما با سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی‌هایی که در سال های اخیر انجام دادند توانستند خود را به جام جهانی برسانند.

«رافائل رینو» سرمربی تیم ملی فوتسال فرانسه که به گفته کارشناسان این رشته، معمار و تئوریسین فوتسال فرانسه است پس از قرعه کشی این رقابت‌ها در خصوص همگروهی با تیم ملی ایران گفت: امروز خوشحال هستیم چون با تعیین ۳ رقیب در مرحله گروهی همه چیز برای ما روشن شد. این نخستین جام جهانی ما است و ماجراجویی بزرگی خواهد بود چرا که تاکنون با هیچ کدام از این ۳ تیم بازی نکرده‌ایم.

تیم ملی فوتسال ایران یک کشور بزرگ در جهان فوتسال است و همیشه دوست داشتم با این تیم بازی کنم و خوشبختانه این اتفاق در جام جهانی رقم خواهد خورد.

گواتمالا اولین رقیب ما در این بازی‌ها است که ششمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کند و ونزوئلا هم موفق شد در رقابت‌های کوپا آمریکا عنوان سومی را کسب کرد و ۴ سال پیش توانست جام جهانی موفقی را پشت سر بگذارد.

هر ۳ تیم در سطح بین المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و از الان نقشه راه ما مشخص شد. هر ۳ بازی ما در شهر بخارا خواهد بود و فردا برای بررسی امکانات به آنجا خواهیم رفت.

عبدالصمد محمد کاپیتان تیم ملی فرانسه هم در این مراسم گفت: در این گروه همه تیم‌ها در یک سطح هستند و به مصاف تیم‌هایی خواهیم رفت که به حضور در جام جهانی عادت کردند. ایران یک حریف واقعا قدرتمند است و از بازیکنانی بهره می‌برد که ذاتا فوتسالیست‌های قدری هستند.

بیشتر بخوانید: قرعه‌کشی جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴/ شانس خوب ایران؛ یوزها حریف خروس‌ها شدند

source