حدنصاب‌های دست نیافتنی والیبال ایران در قاره کهن

نمایندگان والیبال ایران در ۲۳ دوره برگزار شده این رقابت‌ها ۱۶ قهرمانی به دست آوردند که عنوان پرافتخارترین کشور این مسابقات تا سال‌ها متوالی حتی اگر مدالی کسب نکنند، پابرجا خواهد بود.

حدنصاب های دست نیافتنی والیبال ایران در قاره کهن
 به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از ۱۸ تا ۲۵ شهریور به میزبانی یزد برگزار می‌شود و تیم شهداب یزد به عنوان میزبان و تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان لیگ برتر ۱۴۰۲ در این مسابقات حضور خواهند داشت.

جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۴ در حالی پنجمین میزبانی خود در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد که تهران در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۴، ۲۰۱۳ و ۲۰۲۲ میزبان بوده است و امسال برای نخستین بار شهری غیر از پایتخت، میزبانی را تجربه خواهد کرد.

در طی ۲۳ دوره برگزار شده، نمایندگان ایران با ۱۶ عنوان قهرمانی با اختلاف از سایر کشور‌ها پیش هستند. والیبال ایران با ۲۴ مدال شامل ۱۶ طلا، چهار نقره و چهار نشان برنز پرافتخارترین کشور قاره‌کهن آسیا در این رقابت‌ها محسوب می‌شود که این رکورد تا سال‌های متوالی حتی اگر نمایندگان ایران مدالی کسب نکند، پابرجا خواهد بود.

تیم‌های شهداب یزد و فولاد سیرجان ایرانیان در سال ۲۰۲۴ به دنبال کسب بیست‌وپنجمین مدال والیبال ایران در این مسابقات است.

در مجموع تا کنون ۱۰ کشور موفق به کسب مدال در این مسابقات شدند و تنها در دو دوره نماینده ایران در این رقابت‌ها بالای سکو نرفته است، که مربوط به سال ۲۰۰۱ است که تیم صنام در جایگاه پنجم مسابقات قرار گرفت و همچنین سال ۲۰۲۳ که شهداب یزد چهارم شد.

نمایندگان والیبال ایران با ۱۶ مدال طلا، چهار نایب قهرمانی و چهار مدال برنز و مقام سومی پرافتخارترین کشور آسیا در این رقابت‌ها هستند که در بین آنها، پیکان تهران با ۸ بار قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو مقام سومی در صدر پرافتخارترین تیم‌های ایران و قاره کهن آسیا است که در این دوره از رقابت‌ها حضور ندارد.

شهرداری ورامین (دو قهرمانی)، بانک سرمایه (دو قهرمانی)، صنام تهران (دو قهرمانی و نایب قهرمانی)، کاله مازندان، خاتم اردکان و فولاد سیرجان ایرانیان نیز با یک قهرمانی دیگر نمایندگان طلایی کشورمان در این مسابقات هستند. تیم والیبال سایپا نیز یک مقام نایب قهرمانی در این رقابت‌ها دارد.

source