فونسکا: بعد از پیروزی دربی حالت سرخوشی وجود دارد اما امروز هم جدی نشان دادیم؛ در دفاع بهتر شده‌ایم

طرفداری | فونسکا از زیر فشارها خارج شده‌ است.

امشب در جریان پیروزی ۳-۰ میلان مقابل لچه در هفته ششم فصل ۲۵-۲۰۲۴ سری آ، پائولو فونسکا همان ترکیب بازی دربی را روانه میدان کرد و یک پیروزی راحت به‌دست آورد. مرد پرتغالی در پایان بازی درخصوص عملکرد تیمش گفت:

(پیروزی) دربی برای همه ما اعتماد به نفس را به همراه آورد؛ هم برای هواداران و هم برای بازیکنان. فکر می‌کنم بسیار مهم بود که امروز در بازیِ پس از دربی نیز برنده شویم. می‌دانیم که پس از آن بازی حالتی شبیه سرخوشی وجود دارد اما بازیکنان در این بازی هم رویکردی جدی داشتند. مشخصاً همه‌چیز بی‌نقص نبود اما ما همچنان عملکردهای هجومی خوبی داشتیم و البته که گلی هم نخوردیم؛ چیزی که همیشه مهم است.

از نگاه تدافعی، شما چیزی را تغییر دادید. به‌نظر می‌رسد که فولبک‌ها نزدیک‌تر به دفاع‌های میانی عمل می‌کنند تا در یک ساختار فعالیت کنند.

بله، درست است. در چند بازی ابتدایی ما فضای بسیار زیادی بین مدافعان‌مان داشتیم و الان تغییر کردیم و بهتر شدیم. هافبک دفاعی ما به کمک می‌آید و فولبک‌ها نیز آن‌جا هستند. دو حالت وجود دارد؛ یک حالت وقتی است که دور از محوطه جریمه‌مان دفاع می‌کنیم و حالت مهم‌تر زمانی است که نزدیک به باکس به دفاع می‌پردازیم. در این حالت نباید خیلی به وینگر حریف زمان بدهیم. باید جنگنده‌تر باشیم و با فولبک‌هایمان به وینگر حریف حمله کنیم.

رافائل لیائو در کناره‌ها می‌ماند و کریستین پولیشیچ به تو می‌زند. شماره ۱۱ میلان تا چه اندازه می‌تواند جلو برود؟

پولیشیچ مشارکت هجومی موثرتری دارد. اینطور هم نیست که فقط در محوطه باشد؛ در مواقعی می‌تواند در کناره‌ها نیز کمک کند. به‌نظر من، بهتر است که او در باکس حریف حضور بیشتری داشته باشد و با گل یا پاس‌گل عملکردش را نشان بدهد. او می‌داند که چطور بین خطوط جای بگیرد و این برای من مهم است. او امروز هم گل زد زیرا نزدیک به دروازه حریف بود.

source