ووشو قهرمانی جوانان جهان| شاهکار کم‌نظیر دختران ایران؛ ۳ سانداکار و ۳ طلا

ووشو قهرمانی جوانان جهان| شاهکار کم‌نظیر دختران ایران؛ ۳ سانداکار و ۳ طلا

در مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان هر ۳ نماینده ساندا کشورمان به مدال طلا دست یافتند.

خبرگزاری میزان – بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، نهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان از صبح روز چهار‌شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ در برونئی به صورت رسمی آغاز شد.

امروز یکشنبه (۸ مهرماه ۱۴۰۳) و در روز پنجم و پایانی این پیکارها، تیم ۳ نفره ساندا دختران ایران با هدایت مریم هاشمی قهرمان پیشین جهان عملکردی کم‌نظیر از خود به جای گذاشت و هر ۳ نماینده کشورمان به مدال طلای این مسابقات دست یافتند. این ۳ طلا در شرایطی به دست آمد که ۲ نماینده ایران در دیدار نهایی مقابل حریف‌های قدرتمندی از چین قرار گرفتند و طلای خود را با برتری مقابل این نفرات ضرب کردند.

در وزن ۵۲- کیلوگرم دختران، “یکتا ادیبی” در دیدار نهایی با “لو جیاجی” از چین پیکار کرد و با یک نمایش کم نظیر موفق شد ضمن شکست حریف خود به مدال طلای این دسته وزنی دست یابد و قهرمان جهان شود. وی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد، در مرحله دوم با “چین نگوین” از ویتنام دیدار کرد و با نمایشی زیبا در دو راند متوالی حریف خود را شکست داد و راهی مرحله بعدی شد. حریف ادیبی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل او حضور نیافت و نماینده کشورمان به فینال رسید.

در وزن ۵۶-کیلوگرم دختران، “ساغر حسین‌زاده” در دیدار نهایی به مصاف “آن فونگ تا” از ویتنام رفت و با یک نمایش خوب و مقتدر ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار قدرتمند به مقام نخست و مدال طلای پیکار‌های قهرمانی جهان دست یافت. این برتری در حالی به دست آمد که نماینده ویتنام در مرحله نیمه‌نهایی حریف چینی خود را شکست داده بود. وی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد، در مرحله دوم با “جمیلی پریرا” از برزیل دیدار کرد و با نمایشی زیبا در دو راند متوالی حریف خود را شکست داد و راهی مرحله بعدی شد. وی در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف “حبیبا رامادان” از مصر رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی دیدار نهایی شد.

در وزن ۶۰- کیلوگرم دختران “دیانا رحیمی” در دیدار نهایی این وزن به مصاف با “ما میائجی” از چین و با نمایشی عالی ضمن کسب برتری مقابل حریف قدرتمند خود به مدال طلای جهان دست یافت. وی پس از برتری مقابل “مناتلا محمد” از مصر در مرحله نخست، در دور دوم هم موفق ظاهر شد و “آنا شاتسکا” از اوکراین را شکست داد و به مرحله بعدی صعود کرد. رحیمی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف “دیویانشی” از هند رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی فینال شده بود.

انتهای پیام/

source