اینجا کوچک‌ترین اشتباه هم هزینه دارد؛ قوانین سخت‌گیرانه دورتموند برای بازیکنانش

طرفداری | جریمه بازیکنان در بین باشگاه‌ها امری غیر معمول نیست. باشگاه‌ها برای آنکه مطمئن شوند بازیکنان‌شان رفتاری حرفه‌ای از خود نشان می‌دهند، قوانینی وضع می‌کنند و برای اجرای آن‌ها نیز بسیار سخت‌گیر هستند.

برای مثال در استون ویلا بازیکنان در صورت هر دقیقه تأخیر در تمرینات باید 200 پوند بپردازند. همچنین مبالغ کم‌تری به طور مثال برای نقض قوانینی مانند نپوشیدن دمپایی زیر دوش (100 پوند) و فراموش کردن آوردن کیک تولد به باشگاه در روز تولدشان (50 پوند)، از بازیکنان گرفته می‌شود.

به گزارش دیلی میل؛ اکنون یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی لیست جریمه‌های سنگین دورتموند برای بازیکنانش را فاش کرده است. در زمان حضور ادین ترزیچ، زنبورها چنین رویکردی را در پیش گرفتند و اکنون به نظر می‌رسد نوری شاهین نیز به این کار ادامه می‌دهد.

برای مثال در‌صورتی‌که بازیکنان در برنامه‌های تعیین شده از سوی باشگاه مانند جلسات تمرینی، قرارهای فیزیوتراپی و جلسات با کادر فنی، تأخیر داشته باشند، با مبلغی در حدود 100 یورو جریمه خواهند شد. یا اگر بازیکنان در روز بازی دیر کنند، این مبلغ از 100 یورو به 3,000 یورو افزایش خواهد یافت. همچنین اگر بازیکی یکی از برنامه‌های باشگاه را به طور کامل از دست بدهد، 5,000 یورو جریمه می‌شود.

مدیران دورتموند همچنین استانداردهای بالایی برای منظم بودن و پاکیزگی نیز تعیین کرده‌اند. برای مثال اگر بازیکنی باعث نامرتب شدن محل تمرین شود، 250 یورو جریمه می‌شود. اکنون نگاهی داریم به فهرست جریمه‌های دورتموند برای بازیکنانش: فهرست جریمه‌های بازیکنان دورتموند نوع قانون‌شکنی بازیکنان هزینه تأخیر در رسیدن به برنامه‌های باشگاه 100 یورو دیر رسیدن در روز مسابقه 3,000 یورو استفاده از تلفن سر میز غذا یا قرار فیزیوتراپی 100 یورو امضا نکردن کارت امضای هواداران در زمان مقرر 2,000 یورو امضا نکردن پیراهن برای هواداران 500 یورو شرکت نکردن در رویدادهای باشگاه 5,000 یورو به هم ریختن زمین تمرین 100 یورو از دست دادن جلسه وزن‌کشی 250 یورو

با این استانداردها، دورتموند توانست فصل گذشته تحت هدایت ادین ترزیچ به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد، هر چند که مقابل رئال مادرید شکست خوردند. بااین‌حال اکنون باید دید این قوانین چه تأثیری روی تیم نوری شاهین می‌گذارند.

source