خبرورزشی‌گردی| نامجومطلق: اگر به قطر نمی‌رفتم استقلال حذف می‌شد/ مگر من پاسبانم نصف شب کشیک بدهم؟/ ماجرای قلیان برای برداشتن فشار از خودش بود!

بعد از این‌که فرهاد مجیدی در شهریور سال ۱۳۹۹ به خاطر اختلاف نظر شدید با احمد سعادتمند مدیرعامل وقت باشگاه استقلال از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد، مجید نامجومطلق در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که به صورت متمرکز به میزبانی قطر برگزار می‌شد، هدایت آبی‌پوشان را بر عهده گرفت.

استقلال در قطر از گروه خود بالا آمد ولی مقابل پاختاکور شکست خورد تا مدیران وقت باشگاه حکم به پایان همکاری با نامجومطلق بدهند. آقامجید پس از بالغ بر ۱۰ روز سکوت در آن دوران، سرانجام لب به سخن گشود و ۱۶ مهر سال ۹۹ مصاحبه‌ای اختصاصی و پرسروصدا با خبرورزشی انجام داد که بد نیست خلاصه آن را دوباره بخوانیم:

  • می‌گویند بازیکنان استقلال در دوحه تا ساعت ۴، ۵ صبح بیدار بودند. با توجه به شرایط اردو و بحث اپیدمی کرونا اصلا کسی حق نداشت از درب هتل خارج شود و پلیس جلوی او را می‌گرفت. مسابقات هم آن‌قدر فشرده بود که تمام وقت من و همکارانم صرف برگزاری جلسات فنی و آنالیز می‌شد. علاوه بر آن، مگر من پاسبان هستم که ساعت ۵ صبح دم اتاق بازیکنان بروم و ببینم بیدار هستند یا نه؟
  • آقای سعادتمند پس از بازگشت کاروان استقلال به تهران داستان قلیان را گفت تا فشار را از روی خودش بردارد! با توجه به سیستم بسیار دقیق اطفای حریق در هتل‌های قطر، اصلا کسی تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند داخل اتاق قلیان بکشد و نمی‌دانم ادعای قلیان کشیدن چند بازیکن استقلال چگونه مطرح شده است! البته احتمال دارد موقع بازگشت کاروان به تهران یکی از بازیکنان قلیان خریده باشد. تازه شاید او هم برای خودش نخریده و می‌خواست هدیه بدهد. چنین مسائلی تحت هیچ شرایطی نباید افشا شود و کاملا خانوادگی است.
  • هیچ منتی بر سر استقلال ندارم اما فقط همین‌قدر بگویم که اگر من به عنوان سرمربی همراه استقلال به قطر نمی‌رفتم، طبق قوانین اصلا نمی‌گذاشتند این تیم در لیگ قهرمانان شرکت کند و اجازه بازی به تیم ما نمی‌دادند. دلیل این امر هم کاملا واضح است: فرهاد مجیدی کناره‌گیری کرده بود و طبق قوانین لیگ قهرمانان، فقط کسی می‌توانست به عنوان سرمربی معرفی شود که مدرک پروفشنال داشته باشد. از طرف دیگر، من که خودم دنبال سرمربی‌گری استقلال نرفتم و دنبالم آمدند. بعد از ماجراهای فینال جام حذفی به واسطه تماس مدیران ارشد باشگاه و در شرایطی که کسی چنین سمتی را قبول نمی‌کرد، خودم را فنا کردم تا استقلال آسیبی نبیند ولی هیچ‌کس این مسائل را ندید.
  • قبل از شروع مسابقه با پاختاکور ۵، ۶ بازیکن استقلال را قرنطینه کرده بودند و دو ساعت قبل از بازی مجوز حضورشان را دادند چون تست کرونا نفرات مذکور مشکوک اعلام شده بود.
  • ما با پنجره بسته راهی قطر شدیم و نتوانستیم بازیکنان مد نظر خودمان را به قطر ببریم.

خبرورزشی‌گردی| اگر به قطر نمی‌رفتم استقلال از لیگ قهرمانان حذف می‌شد/ مگر من پاسبانم ۵ صبح کشیک بازیکنان را بدهم؟/ ماجرای قلیان برای برداشتن فشار از خودش بود!

source