وقتی بهترین گلزن ایرانی لیگ روسیه دیده نمی‌شود/ آقای قلعه نویی! همین یک نفر اضافی بود؟

به گزارش خبرورزشی، لیست تیم ملی برای فیفادی پیش رو اعلام شد و بازیکنان دعوت شده امروز در هتل المپیک گرد هم آمدند تا استارت اردو برای دو دیدار حساس مقابل ازبکستان و قطر زده شود. در این میان غیبت چند بازیکن هنوز جای بحث دارد که شاید امیر قلعه نویی برای برخی از آنها بتواند دلایلی داشته باشد اما همه را نمی‌توان با بهانه کنار بزند.

احتمالا امیر قلعه نویی برای دعوت نکردن برخی از پدیده‌های جوان لیگ برتر و یا امثال رامین رضاییان و محمدرضا اخباری توجیهاتی داشته باشد اما بدون شک بزرگترین غایب این اردو، سعید سحرخیزان است. مهاجم جوان اورنبورگ که در تیم کم ستاره‌اش در حال گذراندن فصلی فوق العاده است، برای سومین اردوی متوالی مورد نظر قلعه نویی قرار نگرفت و انگار امیرخان که از ابتدای بازگشت به نیمکت تیم ملی وعده جوانگرایی می‌داد، اعتقادی به یکی از آماده‌ترین لژیونرهای فوتبال ایران ندارد!

سحرخیزان که خیلی دیر به تمرینات اورنبورگ اضافه شد، این فصل در ۱۲ مسابقه در تمامی رقابت‌ها برای این تیم روسیه‌ای به میدان رفته و موفق شده ۵ گل به ثمر برساند و یک پاس گل هم ثبت کند تا بهترین آمار را بین ایرانی‌های شاغل در این کشور داشته باشد. یعنی پدیده فصل گذشته لیگ برتر ایران در ۷۶۲ دقیقه‌ای که در این فصل بازی کرده، به طور میانگین در هر ۱۲۷ دقیقه موفق به تاثیرگذاری مستقیم روی یک گل شده که این آمار از تمام مهاجمان فعلی لیست تیم ملی (به جز سردار آزمون که در لیگ امارات توپ می‌زند) بهتر است.

در شرایطی که شهریار مغانلو ۲۹ ساله پای ثابت اردوهای تیم ملی است، آمار این مهاجم در اتحاد کلبا چنگی به دل نمی‌زند و او فقط در دو مسابقه موفق به گلزنی شده است. حالا اینکه چرا امیر قلعه نویی درخشش سحرخیزان ۲۱ ساله را نمی‌بیند، سوالی است که خود او باید پاسخ بدهد. یعنی در این لیست عریض و طویل که بعضا بازیکنان بدون باشگاه هم در آن رویت می‌شوند، فقط گلزن مستعد سابق تیم ملی جوانان اضافی بود؟

source