رئیس فدراسیون بوکس: هد‌ف‌گذاری ما المپیک لس‌آنجلس است

رئیس فدراسیون بوکس در مراسم تجلیل از مدال‌آوران این رشته، گفت: هدف فدراسیون کسب سهمیه و حضور موفق در المپیک آینده است.

رئیس فدراسیون بوکس: هد‌ف‌گذاری ما المپیک لس‌آنجلس است

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سیدروح‌الله حسینی در جریان مراسم تجلیل از مدال‌آوران بوکس، گفت: پیشکسوتان سرمایه اصلی همه ورزش‌ها هستند و باید بگویم راس رشته بوکس حاج احمد ناطق نوری است که اگر امروز فدراسیون و بوکسی وجود دارد، به خاطر زحمات ایشان است و ما مدیون او هستیم.

وی افزود: از سال گذشته تا امروز ۱۷ اعزام داشتیم و قرار بود این ماه نیز اعزام داشته باشیم که مسابقات روسیه لغو شد. جوانان به‌زودی راهی مسابقات جهانی می‌شوند و امیدوارم اولین مدال جهانی جوانان را کسب کنیم.

رئیس فدراسیون بوکس گفت: قول دادم به مدال‌آوران مسابقات جهانی جوانان شخصا یک خودرو بدهم.

حسینی افزود: برای نخستین بار دو داور از بوکس ایران در المپیک پاریس قضاوت کردند. فرزاد صادق‌پور و بابک بردبار قضاوت‌های مناسبی داشتند.

وی تصریح کرد: دهه ۷۰ دوران طلایی بوکس ما بود و بیشترین مدال را در بازی‌های آسیایی و اعزام به المپیک داشتیم. اتفاق بزرگ در بوکس آسیا، حضور کشور‌های اتحاد جماهیر شوروی مانند قزاقستان و ازبکستان در آسیا بود. قزاقستان در المپیک پاریس ۵ مدال طلا گرفت. ما در قاره‌ای هستیم که بیشترین مدال المپیک را کسب می‌کنند و روز به روز کار ما سخت‌تر شده و تازه اوکراین نیز اضافه شده است.

رئیس فدراسیون بوکس با بیان اینکه همدلی نیاز اصلی بوکس کشور است، گفت: تنها چیزی که باعث پیشرفت بوکس مانند رشته‌های سطح بالای ورزش کشور خواهد شد، همدلی و یک‌صدایی است و باید یکدیگر را کمک کنیم.

حسینی با تمجید از زحمات مربیان تیم ملی افزود: رضا مهدی‌پور در تیم جوانان کار بزرگی کرد و پس از ۸ سال در قهرمانی آسیا مدال طلا گرفت. رده سنی امید در گذشته پاشنه آشیل فدراسیون بود و بوکسور‌ها پس از رده سنی جوانان رها می‌شدند اما اکنون با حضور علیرضا استکی کار را پیگیری می‌کند. از اسفندیار محمدی و شاملو در رده سنی نونهالان، اکبر احدی، مجتبی فرجی و عبدالملکی در رده نوجوانان نیز تشکر می‌کنم که نتایج بسیار خوبی در قهرمانی آسیا کسب کردیم.

وی گفت: علی مظاهری، احسان روزبهانی و جاسم دلاوری نیز در این مدت زحمات زیادی کشیدند. البته باید نتایج امسال را تداوم ببخشیم و اگر خدایی نکرده تنزلی داشته باشیم یعنی ضعیف کار کردیم و امیدوارم این روند خوب را تداوم ببخشیم.

رئیس فدراسیون بوکس افزود: دو دوره در بازی‌های آسیایی مدال نگرفتیم که بخشی به خاطر کم شدن اوزان است، اعتقاد دارم در آینده نزدیک جوری کار می‌کنیم که بوکسور‌های خوبی به کشور معرفی کنیم. هدف اصلی ما در ۲۰۲۸ این است که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سهمیه زیادی کسب کنیم و حتما شانس مدال داشته باشیم.

source