هجمه رسانه‌ای علیه یان کریستین دریسن؛ بایرن مونیخ از مدیرعامل خود حمایت می‌کند

طرفداری | یان کریستین دریسن مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بایرن مونیخ در حال سپری کردن روزهای سختی است و طی این مدت شایعات زیادی درباره او و آینده‌اش در این باشگاه منتشر شده است. شایعاتی که البته چند روز پیش به اوج خود رسیدند.

دو روز پیش رسانۀ آلمانی منیجر مگزین مدعی شد این مدیر 57 ساله تحت‌فشار زیادی قرار دارد و ممکن است پس از پایان این فصل نتواند شغل خود را حفظ کند. جنگ قدرتی در بایرن مونیخ وجود دارد و همچنین از دریسن به‌خاطر سمتش در سازمان لیگ آلمان و رفتار نامناسبش با کارمندان باشگاه انتقاد می‌شود. برای مثال حدود سه سال پیش دریسن با یکی از کارمندان زن باشگاه دچار جروبحث شد و پس از توهین به او، یک مجله به سمت این زن پرتاب کرد. اتفاقی که البته بایرن مونیخ درباره آن تحقیق کرد و آن زن نیز دیگر در باشگاه کار نمی‌کند.

درهرحال، دریسن اکنون زیر ذره‌بین هیئت نظارت باواریایی‌ها قرار گرفته و اکنون فقط دو انتخاب دارد، یا خودش از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کند یا توسط باشگاه در نهایت از سمت خود برکنار خواهد شد. باید سمت خود در DFL را واگذار کنی!

یان کریستین دریسن از سال 2016 تاکنون، عضو هیئت اجرایی سازمان لیگ آلمان است و بایرن مونیخ در هفته‌های اخیر به‌وضوح به او اعلام کرده باید سمت خود در DFL را رها کند تا میشائیل دیدریش مدیر مالی و نایب‌رئیس اجرایی بایرن مونیخ جایگزین او شود. هر چند دریسن هنوز با این موضوع موافقت نکرده است.

به‌طورکلی، در داخل باشگاه نام دیدریش به‌عنوان یکی از گزینه‌های مدیرعاملی و جایگزینی با دریسن مورد بحث قرار گرفته است. او به‌صراحت اعلام کرده که این شغل را می‌خواهد. همچنین از کارل هاینتس رومنیگه نیز به‌عنوان یک راه‌حل موقت برای آنکه باشگاه زمانی بیش‌تری برای پیدا کردن گزینۀ مناسب داشته باشد، یاد می‌شود. ​​​​​​​حمایت باواریایی‌ها از یان کریستین دریسن

پس از پیروزی 4-0 بایرن مونیخ مقابل اشتوتگارت که سرانجام باواریایی‌ها توانستند به روند ناکامی‌های در کسب پیروزی پایان بدهند، مدیران بایرن مونیخ هر یک جداگانه در مصاحبه‌ای به این شایعات واکنش نشان دادند و از یان کریستین دریسن حمایت کردند. مکس ابرل پس از بازی درباره همکارش گفت:

من تنها می‌توانم بگویم همۀ ما در هیئت مدیره، از جمله میشائیل دیدریش و یان کریستین دریسن، سخت کار می‌کنم تا بایرن مونیخ موفق شود. من به صحبت درباره چیز دیگری علاقه ندارم. ما در بایرن مونیخ می‌خواهیم با هم یک واحد و تیم باشیم و بتوانیم از چنین موقعیت‌هایی عبور کنیم.

هربرت هاینر رئیس بایرن مونیخ نیز به شایعات واکنش نشان داده و آن‌ها را نادرست دانسته است. هاینر درباره دریسن گفت:

در مجموع ما از هیئت مدیره‌مان به رهبری یان کریستین دریسن راضی هستیم. ما از نظر ورزشی موفق هستیم و می‌توانیم دوباره در مجمع عمومی سالانه باشگاه یک وضعیت اقتصادی عالی را ارائه دهیم. ما در بایرن مونیخ به‌طورکلی درباره مسائل داخلی و همچنین شایعات اظهارنظر نمی‌کنیم. 

گفتنی است قرارداد دریسن با بایرن مونیخ تا پایان همین فصل اعتبار دارد و باید دید آیا این باشگاه به همکاری خود با مدیرعاملش ادامه خواهد داد یا خیر. 

source