اعتراف جالب اینیستا؛ دوست داشتم تا ۹۰ سالگی بازی کنم/ وقتی بخواهی مربی بشوی باید برای همه‌چیز آماده باشی +تصاویر

به گزارش خبرورزشی، آندرس اینیستا به دوران پرافتخار خود در فوتبال باشگاهی و ملی که بیش از ۲۳ سال، ۱۱۲۶ بازی و یک گل قهرمانی جام جهانی را شامل می‌شد، پایان داد. او شش سال آخر دوران حرفه‌ای‌اش را در آسیا سپری کرد و در سال ۲۰۱۸ بارسلونا را ترک کرد تا به ویسل کوبه ژاپن بپیوندد، سپس آخرین فصل بازیگری‌اش را در تیم امارات به پایان رساند.

اینیستا پیش از اعلام رسمی بازنشستگی‌اش در ۸ اکتبر به صورت غیررسمی از بازنشستگی خود خبر داده بود. او در مراسمی احساسی گفت: «تجربه من در زمین فوتبال به پایان رسیده، اما نمی‌توانم از فوتبال دور باشم؛ چرا که همچنان بخشی از زندگی من خواهد بود.»

گام بعدی اینیستا اکنون مشخص شده است. او با انتشار تصاویری از خود در لباس ورزشی، اعلام کرد که دوره مربیگری‌اش را آغاز کرده، و نوشت: «از یوفا متشکرم که به من فرصت یادگیری و آموزش داد.»

اینیستا در مراسم خداحافظی خود گفت: «من کمی لجوج هستم. دوست داشتم تا ۹۰ سالگی بازی کنم.» اما زمان برای هیچ‌کس صبر نمی‌کند؛ حتی برای کسی که به نظر می‌رسید هنگام بازی قادر بود زمان را به دلخواه خود کنترل کند.

این اسطوره که یک بار نایب‌قهرمان توپ طلا شده بود، وقتی به امارات رفت به فکر ورود به عرصه مربیگری افتاد. او به نشریه اسپانیایی «موندو دپورتیوو» گفت: «وقتی از ژاپن به امارات رفتیم علاوه بر نزدیک‌تر شدن به اسپانیا، هدفم شروع دوره مربیگری بود. در اسپانیا نیز تابستان آینده دوره‌های مربیگری آغاز خواهد شد. من می‌توانم هر دو کار را انجام دهم، اما بودن در آسیا تنها برای آنجا مفید است. دوره‌های مربوط به اسپانیا برای اروپا مفید خواهند بود و سعی می‌کنم هر دو را انجام دهم.»

اینیستا که در تیم بارسلونای پپ گواردیولا درخشید، از نام بردن از مربیانی که الهام‌بخشش بوده‌اند خودداری کرد. او همچنین احتمال مربیگری بارسلونا در آینده را رد کرد و گفت: «این یک چالش بزرگ برای هر مربی است و برای مربیانی که اینجا بازی کرده‌اند و پیشینه‌ای دارند، حتی چالش بزرگ‌تر و سخت‌تری خواهد بود. اما وقتی بخواهی مربی شوی، باید برای هر چیزی آماده باشی.»

بیشتر بخوانید: اینیستا: من مربی بارسلونا شوم؟ چالش خیلی بزرگی است!

اعتراف جالب اینیستا؛ دوست داشتم تا ۹۰ سالگی بازی کنم/ احتمال مربیگری در بارسلونا؟ چالش بزرگی خواهد بود! +تصاویر

اعتراف جالب اینیستا؛ دوست داشتم تا ۹۰ سالگی بازی کنم/ احتمال مربیگری در بارسلونا؟ چالش بزرگی خواهد بود! +تصاویر

اعتراف جالب اینیستا؛ دوست داشتم تا ۹۰ سالگی بازی کنم/ احتمال مربیگری در بارسلونا؟ چالش بزرگی خواهد بود! +تصاویر

source