انتخاب انتخاب لباس ورزشی اهمیت بسیار زیادی دارد. انتخاب یک لباس ورزشی مناسب به بهبود حرکات ورزشی تان کمک می کند. همچنین جنس مناسب لباس ورزشی از عرق سوز شدن و ابتلا به بیماری های قارچی پوستی پیشگیری می کند. پیشنهاد می کنیم این بخش از دنیای مد را مطالعه نمایید تا اطلاعات خوبی درباره لباس ورزشی به دست آورید.

در این مقاله از مجله‌ آریافیت، در نظر داریم تا با هم چالش‌هایی که مردان در انتخاب لباس ورزشی مردانه با آن رو‌به‌رو وهستند را بررسی کنیم. در ادامه‌ی متن نیز راهکارهایی را که به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید، بررسی خواهند شد. اگر شما هم ورزشکار هستید یا اینکه ورزش کردن از جمله روتین‌های روزانه‌ی شماست، با ما همراه باشید.

چرا باید در انتخاب لباس ورزشی مردانه دقت کرد؟

شاید با خودتان بگویید، وقتی قرار است که لباس عرق کند و هر روز شسته شود، چرا یک تی‌شرت کهنه و شلوارک زوار در رفته نپوشم؟ با این کار هزینه‌ی کمتری هم داشته‌ام. اما خوب است که بدانید شست‌وشوی مداوم، یکی از دلایل برای سرمایه‌گذاری روی خرید لباس ورزشی درست است. بخش خیلی زیادی از این دقت، به تاثیر لباس بر نوع عملکرد ورزشی شماست.

به عنوان مثال، شما زمانی که یک شلوارک لاتکس کاملا چسبان پوشیده باشید خیلی بهتر رکاب می‌زنید تا اینکه شلوارکی گشاد بر تن داشته باشید که هر آن ممکن است به اجزای دوچرخه گیر کند و خطر واژگونی را به همراه داشته باشد!

3.لباس مناسب با درجه حرارت محیط

  • برای انجام فعالیت ورزشی در درجه حرارت 16 تا 27 درجه سانتی گراد پیراهن نازک و شورت ورزشی بپوشید.
  • پیراهن ورزشی آستین دار و شلوار ورزشی برای ورزش در محیط های با درجه حرارت 6 تا 16 درجه سانتی گراد مناسب است.
  • درمحیط هایی با درجه حرارت زیر 6 درجه سانتی گراد لباس گرم ورزشی بپوشید.
  • در دمای زیر 11 درجه سانتی گراد از کلاه و دستکش استفاده کنید

انواع لباس ورزشی

راهنمای خرید بهترین لباس ورزشی مردانه

پیراهن ورزشی

پیراهن ورزشی را انتخاب کنید که گشاد نباشد و به جای جذب، رطوبت را از بین بافت های خود خارج کند.

تاپ ورزشی

تاپ و رکابی ورزشی بخرید که از الیاف مخصوص تهیه و تهویه مناسب داشته باشد.

شورت ورزشی

شورت ورزشی شما باید ساختار شبکه ای داشته و رطوبت از آن خارج گردد . هم چنین کمر آن دارای خاصیت کششی باشد تا حین تمرین اذیت نشوید.

ست ورزشی

ست ورزشی ارائه شده در فروشگاه ورزشی آریافیت دارای کیفیت بالا و قیمت ارزان هستند.

راهنمای خرید بهترین لباس ورزشی مردانه

لباس ورزشی مناسب بدنسازی

لباس های پنبه ای که با الیاف پلی استر ترکیب شده اند به علت جذب عرق و رطوبت برای ورزش هایی مانند بسکتبال، بدنسازی و وزنه برداری که تعریق بالایی دارند ، مناسب هستند.

جریان خون را فراموش نکنید که یک پارامتر خیلی مهم است

به تازگی ثابت شده است که لباس‌های چسبان مخصوص دو و میدانی، گردش خون را راحت‌تر می‌کنند. همچنین آن دست از لباس‌هایی که ورزشکاران بدن‌ساز می‌پوشند، باعث می‌شود که میزان چربی‌سوزی بیشتری داشته باشند. پس بسته به ورزشی که انتخاب کرده‌اید، لباس‌های ورزشی چسبان می‌توانند به سلامت بدن شما کمک کنند و اجازه دهند که پس از فعالیت بدنی، احساس بهتری داشته و حتی زودتر به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید.

البته در این قسمت، این موضوع را فراموش نکنید که، جنس این دست لباس‌ها را باید با هوشمندی و آگاهی زیادی انتخاب کنید. نوعی از این دست لباس‌ها که ۱۰۰ پلاستیک بوده و هیچ انعطافی ندارند، نه تنها شما را در هنگام ورزش کردن آزار می‌دهند که به پوستتان نیز آسیب وارد می‌کنند. چرا که عرق را جذب نکرده و باعث می‌شوند که مایع حاصل از تعریق، روی پوستتان بماند.

چند قانون کلی هنگام انتخاب لباس ورزشی مردانه

آنچه که در بخش‌های قبلی گفته شد، کلیاتی بود که معمولا خیلی از ما هنگام خرید آن‌ها را فراموش می‌کنیم. در این قسمت می‌خواهیم چند نکته‌ی طلایی را به شما گوشزد کنیم.

  • بهترین لباس‌های ورزشی آن‌هایی هستند که از ۵۵ درصد پنبه‌ی ارگانیک، ۴۰ درصد بامبو و ۵ درصد لاکرا تهیه شده‌اند. این لباس‌ها، تنفس پوست را به راحتی فراهم می‌کنند.
  • لباس ورزشی باید رطوبت بدن را به کلی جذب کند، شما نباید هنگام ورزش کردن خیسی عرق را روی بدن خود احساس کنید.
  • به تازگی برخی از برندهای لباس ورزشی مردانه، لباس‌هایی را طراحی کرده‌اند که در مقابل آفتاب تا SPF 50 مقاوم بوده و از بدن در مقابل اشعه‌های آفتاب محافظت می‌کنند. این لباس‌ها بسیار سبک بوده و به راحتی در هر کیف یا ساک ورزشی جای می‌گیرند.
  • اگر به دنبال یک شورت یا شلوارک ورزشی مرغوب هستید، سعی کنید به مواد تشکیل دهنده‌ی آن دقت کنید. بهترین شلوارک‌های ورزشی موجود در بازار از ۹۲ درصد پلی‌استر و ۸ درصد اسپندکس تولید شده است. این لباس‌ها هم محافظ پوست شما هستند و هم انعطاف بسیار بالایی دارد.

در نهایت

هر لباس جایی و هر مدل مکانی دارد. پس با توجه به نوع ورزشی که انجام می‌دهید، فضایی که قرار است در آن ورزش کنید، آریافیت یک فروشگاه اینترنتی لباس ورزشی می باشد که در آن می توانید انواع لباس های بدنسازی ، ست ورزشی مردانه و .. بصورت اینترنتی سفارش دهید


source

توسط varzeshikhabari