وزیرکشور که برای بررسی علل و پیامد‌های حادثه‌ آتش سوزی مرکز ترک اعتیاد لنگرود وارد گیلان شده بود، بلافاصله پس از بازدید از محل وقوع حادثه، در بیمارستان سوانح و سوختگی ولایت رشت حضور یافت و از ۱۵ مصدوم بستری در این بیمارستان عیادت و دلجویی کرد.

احمد وحیدی در حاشیه‌ عیادت از مصدومان حادثه روند رسیدگی به مصدومان را در بیمارستان ولایت رشت مطلوب ارزیابی کرد و ضمن تسلیت به خانواده‌های درگذشتگان افزود: هنوز علت وقوع این حادثه‌ تلخ و تاسف بار، بطور قطع مشخص نشده و از سوی کارآگاهان و کارشناسان مربوطه در دست بررسی ست.

وزیر کشور با بیان اینکه در این مرکز ۴۹ نفر نگهداری می‌شدند، افزود: متاسفانه ۳۲ نفر حین وقوع آتش سوزی جان خود را از دست دادند و ۱۷ نفر مصدوم شدند که ۱۵ نفر از آنان در بیمارستان ولایت رشت بستری هستند و مداوای آنان از سوی تیم درمان ادامه دارد.

وی همچنین افزود: با مشخص شدن علت وقوع حادثه و اینکه شخص و یا اشخاصی مسبب وقوع این حادثه‌ تاسف بار شده باشند، باید نسبت به هرگونه قصور و یا عمل خود پاسخگو باشند و موضوع مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خویش تمامی دست اندرکاران و مدیران مراکز خصوصی ترک اعتیاد در کشور را به رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌ها و استاندارد‌های لازم فراخواند و با بیان اینکه افراد مصمم برای ترک اعتیاد امانت‌های مردم در دست آنان هستند، اضافه کرد: باید با حفظ ضوابط، مقررات و احترام با مراجعه کنندگان به مراکز ترک اعتیاد برخورد شود و رعایت نکات ایمنی هرچه بیشتر در اینگونه اماکن در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان نیز در این رابطه به تشریح اقدامات فوری امداد و نجات و اطفاء حریق در این حادثه‌ی تاسف بار پرداخت و افزود: از این پس، نظارت‌ها برای پیشگیری از بروز چنین وقایع تلخی افزایش می‌یابد تا شاهد داغدار شدن خانوده ها نباشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز روند درمان مصدومان حادثه‌ی آتش سوزی در مرکز ترک اعتیاد لنگرود در بیمارستان ولایت رشت را تشریح کرد و گفت: از مجموع ۱۵ مصدوم بستری در این بیمارستان، ۱۳ نفر در بخش بستری هستند و ۲ نفر در بخش آی سی یو بسر می‌برند و عملیات پزشکی اینتوبه برای بهبود حالشان در دست انجام است.

 

source

توسط