ما در این مقاله نحوه خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه را در اختیار شما عزیزان قرار داده ‌ایم. برخی از افراد دارای سینه‌ های کوچک و نامتقارن می ‌باشند و برخی افراد نیز به دلیل ابتلا به برخی بیماری ‌ها مانند سرطان سینه های خود را از دست داده ‌اند که چنین افرادی می ‌توانند با مراجعه به بهترین جراح سینه از عمل پروتز سینه استفاده کنند و به سینه ‌های خوش فرمی دست یابند. ما در این مقاله نحوه خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

پروتز سینه چیست؟

یکی از پرطرفدارترین جراحی‌ های زیبایی بین خانم‌ ها پروتز سینه می‌ باشد. برخی از بانوان تصور می ‌کنند دارای سینه‌ های کوچکی هستند و یا از شکل و اندازه سینه ‌های خود رضایت ندارند. برخی از بانوان دارای سینه هایی هستند که کاملاً رشد نکرده ‌اند و بعد از حاملگی، پیری و به دنبال تغییر وزن به میزان قابل توجهی اندازه و شک سینه ‌های خود را از دست داده ‌اند. برخی از افراد نیز به دلیل مبتلا شدن به سرطان سینه، سینه ‌های خود را جراحی نموده‌ اند که این افراد می ‌توانند با استفاده از پروتز سینه به سینه ‌های خوش فرمی دست یابند.

جراحی پروتز سینه سبب افزایش اعتماد به نفس افراد می ‌شود. پروتز سینه دارای انواع مختلفی است که افراد می ‌توانند از انواع آن استفاده کنند. پروتز سینه یا شکل دهی سینه روشی است که در آن یک سیلیکون یا ژل از طریق برش در اطراف سینه، در بافت سینه قرار می‌ گیرد و به آن فرم دلخواه می ‌دهد. برای تغییر شکل، بزرگ کردن و کاهش اندازه باید ابتدا شکل و اندازه سینه ایده آل خود را انتخاب کنید. این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می ‌شود و به مدت 70 دقیقه زمان می ‌برد تا این جراحی به اتمام برسد. برای جراحی و قرار دادن ایمپلنت در سینه از سه روش برش سینه، برش زیر بغل، برش در هاله سینه و برش زیر سینه استفاده می ‌شود. برای انجام این جراحی به بهترین جراح سینه در تهران مراجعه کنید.

پروتز سینه چیست؟

انواع پروتز سینه از لحاظ شکل ظاهری

فرم بدن هر فردی با دیگر افراد متفاوت است. پروتز‌ها نیز اشکال مختلفی دارند. ما در این قسمت انواع پروتز سینه از لحاظ شکل ظاهری را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ ایم که عبارتند از:

پروتز سینه گرد

برای برجسته سازی و خوش فرمی سینه از پروتز سینه گرد استفاده می ‌شود. پروتز‌های گرد می‌ تواند با سیلیکون یا سالین پر شود و برای تقویت سینه محبوب‌ تر می ‌باشد. پروتزهای گرد می ‌تواند بین ماهیچه، قفسه سینه و بافت طبیعی سینه و یا زیر هر دو عضله و بافت غده قرار گیرد. پروتز سینه گرد دارای اندازه‌ های مختلفی است که افراد می ‌توانند با توجه به سلیقه خود اندازه دلخواه را انتخاب کنند. ایمپلنت ‌های گرد هم قسمت پایین سینه و هم قسمت بالای سینه را حجم می ‌دهند. سینه گرد برای بانوانی که قصد دارند سینه ‌های برجسته‌ ای داشته باشند بسیار مناسب است. کسانی که می ‌خواهند سینه‌ های خوش فرمی داشته باشند و سینه‌ های آن ها بزرگ باشد می ‌توانند از این پروتز‌ها استفاده کنند.

پروتز سینه آناتومیکال (قطره اشکی و اشکی)

پروتز قطره اشکی برای بانوانی مناسب است که در ناحیه تحتانی و بیرونی سینه آن ها پرتر و بالای نوک سینه آن ها کم تر است. این پروتز‌ها در هر دو سمت راست و چپ می‌ توانند استفاده شوند. این پروتز ها می توانند سیلیکونی یا نمکی باشند. ایمپلنت ‌های سینه آناتومیک یا اشکی دارای ژل سیلیکونی بسیار منسجمی است که از ایمپلنت‌ های سیلیکونی سنتی سفت ‌تر هستند. افراد می ‌توانند با مراجعه به بهترین پزشک و جراح سینه از این روش استفاده کنند. افرادی که قصد دارند ظاهری ظریف ‌تر داشته باشند و افرادی که دوست ندارند قسمت فوقانی پر باشد می ‌توانند از این ایمپلنت استفاده کنند.

این ایمپلنت ‌ها برای استفاده در جراحی ترمیمی بسیار خوب هستند زیرا دارای ظاهری طبیعی می ‌باشند. بزرگ کردن سینه با پروتز قطره اشکی برای افرادی که قصد دارند بزرگ کردن سینه آن ها بسیار طبیعی باشد مفید است. افرادی که بافت سینه آن ها بسیار کم است دارای سینه‌ های صاف و بی شکل هستند و بانوانی که دارای پوشش بافت نرم خیلی کم، عدم تقارن در سینه ‌ها یا ظاهر ناقص هستند می ‌توانند از این نوع استفاده کنند.

انواع پروتز سینه از لحاظ حجم

پروتز با برجستگی کم: پروتزهایی که دارای برجستگی کم هستند به دلیل عرض پایه زیاد دارای برجستگی کمی می‌ باشند. زمانی که این ایمپلنت ‌ها را از پهلو نگاه کنید صاف به نظر می‌ رسند ولی دارای ظاهری بسیار طبیعی هستند و نیاز به برش جراحی کمی دارند. بانوانی که دارای پهنای سینه کامل و قاب سینه پهن هستند می ‌توانند از این نوع استفاده کنند.

پروتز با برجستگی متوسط: این نوع پروتز‌ها قطر پایه کم تری دارند و دارای برجستگی بیش تر نسبت به پروتز با برجستگی کم دارند. پروتز‌ها با برجستگی متوسط استاندارد طلایی هستند چون اجازه می ‌دهند سینه‌ ها طبیعی به نظر برسند. افرادی که دارای عرض سینه متوسط هستند می ‌توانند از این پروتز استفاده کنند.

پروتز با برجستگی زیاد: پروتز با برجستگی زیاد پهنای پایه بسیار کمی دارند و به همین دلیل به سینه ظاهری پرتر و گردتر می ‌دهند. این نوع ایمپلنت ‌ها بر برجستگی در قسمت بالایی سینه متمرکز است و استفاده از این ایمپلنت ‌ها برای بانوانی که دارای عرض سینه کم و اندازه کاپ کوچک هستند بسیار مناسب است. این نوع پروتز‌ها برجستگی را با کم ترین قطر پایه ارائه می ‌دهند.

انواع پروتز سینه از لحاظ حجم

مراحل جراحی

2 تا 4 ساعت زمان می ‌برد تا این جراحی به پایان برسد. دوره نقاهت جراحی پروتز سینه مانند دیگر عمل های جراحی از 1 تا 2 هفته متغیر می ‌باشد. قبل از انجام این جراحی پزشک و بیمار چند جلسه مشاوره با هم می‌ گذرانند تا پزشک شرایط فرد را بررسی کند. در طول این جلساتی که بین پزشک و بیمار برقرار می ‌شود پزشک از وضعیت سلامت بیمار و انتظارات وی مطلع می ‌شود و با توجه به تجربه خود و فرم بدن بیمار نوع پروتز، حجم و فرم آن را تعیین می ‌کند.

برای انجام جراحی پروتز سینه، در سه محل مختلف برش زده می ‌شود نوع پروتز و هدف از پروتز سینه بر برش‌ ها تاثیرگذار است. برش ‌ها عمیق نیستند و در محلی ایجاد می ‌شوند که قابل مشاهده نباشند. یکی از رایج ‌ترین نوع برش در جراحی سینه، برش زیر سینه می‌ باشد. این برش 4 تا 5 سانتی ‌متر است. این برش‌ ها بعد از جراحی مشخص نمی ‌باشند و ظاهر سینه را تغییر نمی ‌دهند. برش زیر بغل توسط پزشکان به ندرت پیشنهاد می ‌شود زیرا در این نوع برش دسترسی به سینه ‌ها دشوار است و جراح دید کافی برای قرار دادن پروتز را ندارد.

اقدامات قبل و بعد از پروتز سینه

  • قبل از انجام پروتز سینه افراد باید توجه داشته باشند که اگر دارای بیماری ‌های زمینه ‌ای مانند دیابت، آسم، فشار خون یا ناراحتی‌ های قلبی هستند به پزشک خود اطلاع دهند. ممکن است برخی داروها مانند آسپرین چند روز قبل از انجام این عمل محدود یا قطع شوند.
  • قبل از انجام جراحی افراد باید سعی کنند آزمایش ‌هایی که توسط پزشک تجویز شده را انجام دهند تا وضعیت سلامت عمومی آن ها بررسی شود.
  • قبل از جراحی پزشک پیشنهاد می ‌کند حدود 8 ساعت ناشتا باشید. سعی کنید 8 ساعت قبل از انجام جراحی چیزی نخورید.
  • بعد از انجام جراحی پروتز سینه باید از سوتین ‌های مخصوص استفاده کنید و همچنین در روزهای ابتدایی سینه‌ های خود را نباید لمس کنید، زیرا سینه ها در روزهای اول به لمس حساس می ‌باشند.
  • به مدت دو هفته بعد از انجام جراحی فعالیت سنگین انجام ندهید، سعی کنید در هفته‌ های اول به پشت بخوابید و روی سینه نخوابید.
  • در هفته‌ های اول سعی کنید به استخر نروید و همچنین در وان نخوابید. برای رفتن به حمام با پزشک خود صحبت کنید.
  • سعی کنید بعد از انجام پروتز سینه سیگار نکشید و از مشروبات الکلی استفاده نکنید و همچنین تا یک هفته بعد از انجام جراحی رانندگی نکنید.
اقدامات قبل و بعد از پروتز سینه

عوارض پروتز سینه

خونریزی: یکی از عوارض پروتز سینه خونریزی در فضای اطراف پروتز می ‌باشد. این خونریزی بیش تر بلافاصله بعد از جراحی و در برخی موارد نیز تا دو هفته بعد از جراحی رخ می ‌دهد. در صورت خونریزی سینه سفت و متورم می‌ شود و نیاز به جراحی دوباره می ‌باشد و فقط اثر کبودی روی سینه افراد باقی می‌ ماند.

عفونت: از دیگر عوارض پروتز سینه عفونت می ‌باشد که به ندرت اتفاق می ‌افتد ولی از مشکل سازترین عوارض به شمار می ‌رود و در کم تر از یک درصد بیماران رخ می ‌دهد. با گذشت 2 تا 3 هفته از جراحی مشخص می ‌شود که پروتز سینه دارای مشکلی می ‌باشد یا خیر. در عفونت سینه، سینه حساس، قرمز شده، متورم با ترشح از جای زخم و تب همراه می ‌باشد. اگر این علائم را مشاهده کردید هرچه سریع ‌تر به پزشک خود اطلاع دهید.عفونت ‌های خفیف با مصرف آنتی بیوتیک بهبود می‌ یابند ولی در اکثر موارد استفاده از آنتی بیوتیک کافی نمی ‌باشد پس بعد از انجام جراحی سعی کنید مراقبت‌ ها را به خوبی انجام دهید تا دچار عفونت نشوید.

انقباض کپسولی: بعد از قرار دادن پروتز سینه بدن به عنوان بخشی از روند بهبودی، کپسولی از بافت فیبروز در اطراف پروتز می ‌سازد که واکنش طبیعی بدن به ورود هر شیء خارجی می ‌باشد. بافت فیبروز اسکار شروع به کوچک و جمع شدن می‌ کند که به آن انقباض کپسولی گفته می شود. در هر شخصی میزان انقباض کپسولی می ‌تواند سبب فشرده شدن پروتز شود.

پارگی پروتز: از دیگر عوارض پروتز سینه پارگی پروتز می ‌باشد. پروتزهای سینه پاره می ‌شوند ولی نمی ‌توان به طور قطع پیش بینی کرد که چند سال بعد از انجام پروتز سینه این اتفاق رخ می‌ دهد و یا عمر پروتز چقدر می‌ باشد. بر اساس مطالعاتی که روی پروتزهای سیلیکونی انجام شده این پروتز‌ها 7 تا 12 سال دوام می ‌آورند. برخی از آن ها با فاصله چندین سال یا حتی چندین ماه و برخی دیگر تا 15 سال دوام دارند. بیش تر بانوان طی 11 سال حداقل یک بار دچار پارگی پروتز سینه می ‌شوند.

نشت سیلیکون: ژل سیلیکونی درون پروتز می ‌تواند در دمای طبیعی بدن تبدیل به مایع سیلیکونی شود. ممکن است سیلیکون نشت کند و به غدد لنفاوی منتقل شود. در این صورت ممکن است عوارض و خطرات جدی برای بیمار ایجاد شود.

چگونگی خوابیدن بعد از انجام پروتز سینه

افراد باید سعی کنند از خوابیدن بر روی شکم در چند هفته اول بعد از جراحی پرهیز کنند. هنگام خواب سعی کنید از یک بالش در اطراف خود استفاده کنید تا یکجا ثابت باشید. سعی کنید در حالت زاویه ‌دار بخوابید و حالتی نیمه نشسته بگیرید تا فشاری به پروتز‌های سینه وارد نشود. برای کاهش فشار به ناحیه بخیه‌ ها از یک سوتین ورزشی استفاده کنید و تمامی مراقبت های لازم را انجام دهید تا به نتایج مطلوبی بعد از انجام پروتز سینه دست یابید.

کلام آخر

برخی از بانوان دارای سینه هایی هستند که کاملاً رشد نکرده ‌اند و بعد از حاملگی، پیری و به دنبال تغییر وزن به میزان قابل توجهی اندازه و شک سینه ‌های خود را از دست داده ‌اند. برخی از افراد نیز به دلیل مبتلا شدن به سرطان سینه، سینه ‌های خود را جراحی نموده‌ اند که این افراد می ‌توانند با استفاده از پروتز سینه به سینه ‌های خوش فرمی دست یابند. افراد باید سعی کنند از خوابیدن بر روی شکم در چند هفته اول بعد از جراحی پرهیز کنند. هنگام خواب سعی کنید از یک بالش در اطراف خود استفاده کنید تا یکجا ثابت باشید.

از شما بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با نحوه خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد وارد سایت شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط