پس از اینکه در اوایل لیگ چهاردهم علی دایی به واسطه اختلاف با کادر مدیریتی وقت باشگاه پرسپولیس از هدایت این تیم کنار گذاشته شد، حمید درخشان کاپیتان و سرمربی اسبق قرمزپوشان جانشین او شد و از همان هفته نخست مشخص بود که کار بسیار دشواری پیش رو دارد.

جایگاه درخشان حتی بعد از پیروزی مقابل استقلال در دربی پایتخت هم فوق‌العاده متزلزل بود و از بهمن سال ۹۳ برخی مدیران وقت باشگاه پرسپولیس با صراحت صحبت از کنار گذاشتن این سرمربی و روی کار آوردن برانکو ایوانکوویچ می‌کردند. اتفاقی که در نهایت روز هفدهم فروردین سال ۹۴ به وقوع پیوست و صبح همان روز ابتدا خبر آمد که حمید درخشان دیگر سرمربی پرسپولیس نیست، دقایقی پس از انتشار باشگاه پرسپولیس ضمن تایید آن با صراحت اعلام کرد مشکلات مالیاتی برانکو از زمان سرمربیگری در تیم ملی ایران حل شده و او در تدارک سفر به ایران است!

در واقع همان روز هفدهم فروردین سال ۹۴ مشخص شد که برانکو ماه‌ها قبل با پرسپولیسی‌ها مذاکره کرده و حالا سرمربی جدید سرخ‌پوشان تهرانی محسوب می‌شود. برانکو آمد و نتایجی فوق‌العاده با پرسپولیس کسب کرد به طوری که بر اساس آمار موجود، بهترین سرمربی این تیم حداقل طی ۳۰ سال اخیر محسوب می‌شود. او سه مرتبه متوالی با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد و علاوه بر آن، فتح جام حذفی و سوپرجام را نیز جشن گرفت. به این افتخارات باید رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم اضافه کرد که از برانکو یک محبوب واقعی نزد پرسپولیسی‌ها ساخت و به جرات می‌توان گفت هفدهم فروردین سال ۹۴ وقتی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس انتخاب شد، حتی خودش هم فکر نمی‌کرد چنین روزهای ارزشمند و موفقیت‌آمیزی در انتظارش باشد.

برانکو ایوانکوویچ

source

توسط varzeshikhabari