ذوب آهن این هفته در آزادی در دقیقه ۶ همه را شوکه کرد و تور دروازه استقلال را جلوی چشم هزاران هوادارش به لرزه در آورد. استقلالی که تا قبل از این بازی ۲۲ هفته بود که طعم شکست را نچشیده بود و برترین تیم میزبان در امتیازگیری بود، یک نیمه مغلوب ذوب آهن شد تا هم رکورد بردهایش را قطع شده و هم صدر را از دست رفته ببیند.

نیمه دوم آبی پوشان پایتخت محکوم به جبران نتیجه و باز پس گیری صدر جدول از دست نزدیک ترین رقیب خود یعنی پرسپولیس بودند، باور از دست دادن صدر آن هم پس از یک نیم فصل در چهار هفته مانده تا پایان فصل هرگز قابل قبول نبود. نیمه دوم برای آبی پوشان یک نیمه متفاوت بود و به وضوح می شد از تعداد حملات آنها برای جبران نتیجه، انگیزه را مشاهده کرد، پر واضح بود که آبی پوشان دوست نداشتند که اینطور صدر را از دست بدهند و تقدیم پرسپولیس کنند. گل تساوی آبی بود بر التهاب و سراسیمگی استقلال، کمی خیال جواد نکونام و هواداران آبی راحت شد چون دیگر  شکست معنا نداشت و از آن عبور کرده بودند.

هر چند تساوی هم نمی توانست استقلالی ها را به صدر برگرداند و آنها باید حریف خود را شکست می دادند و تنها با کسب ۳ امتیاز صدر را باز برای خود می کردند. عقربه ها از دقیقه ۹۰ عبور کردند و داور چهارم وقت های تلف شده را اعلام کرد، آبی پوشان تا از دست دادن صدر تنها شش دقیقه فاصله داشتند و این هرگز برای هواداران این تیم قابل قبول نبود. از دست دادن صدر همان و حمله و هجوم انتقادها بر کادرفنی و بازیکنان همان و این هرگز خوشایند جواد نکونام و یارانش نبود.

حملات حتی در وقت های تلف شده هم ادامه داشت تا اینکه شوت معجزه آسای گوستاوو بلانکو در همهمه و شلوغی محوطه جریمه ذوبی ها و چسبیدن توپ به تور دروازه اصفهانی ها یعنی اینکه دنیا را به استقلالی ها داده باشند. موج شادی و خوشحالی هواداران روی سکوها و فریاد شادی نکونام و نیمکت نشینان برای این برد و بازگشت چند ساعته به صدر زیباترین صحنه این هفته لیگ را برای ما طرفداران استقلال ساخت.

هفته ای که به معنای واقعی کلمه بازی هایش برای بالانشینان حکم فینال را داشت و از دست دادن نتیجه آنها را از صدر دور می کرد و بردهایش برایشان امید و انگیزه دنبال کردن فصل تا هفته پایانی را ساخت. استقلال همچنان در آزادی و به عنوان تیم میزبان به حریفانش باج نداد و یکی از شیرین ترین بردهایش را در آزادی جشن گرفت.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

source

توسط varzeshikhabari